Hoe dien ik een klacht in?

Praat eerst met uw verloskundige. Een goed gesprek kan vaak al veel verhelderen en onvrede wegnemen. Mogelijk kan uw verloskundige meer uitleg geven over de manier van handelen en/of bejegenen of u excuses aanbieden.

Als u er zelf niet uitkomt, kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van het CBKZ. Dit kan

  • telefonisch. Bel 088 – 024 51 23 (van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 16.30 uur).
  • per e-mail (klachtverloskunde@cbkz.nl).

Zo dient u een klacht in

  • telefonisch. Bel 088 – 024 51 23 (van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 16.30 uur).
  • per e-mail (klachtverloskunde@cbkz.nl).
  • Eventueel per post. Het adres is: CBKZ, t.a.v. Klachtenfunctionaris KNOV, Antwoordnummer 570, 4200 WB Gorinchem.

    Om uw klacht goed te kunnen behandelen, hebben wij enkele gegevens van u nodig. Vermeld duidelijk:

  • uw naam en adres;
  • uw telefoonnummer en e-mailadres;
  • de naam van degene over wie u klaagt en in welke praktijk deze persoon werkzaam is;
  • een duidelijke omschrijving van het gedrag waartegen uw klacht is gericht.